Oskyldigt Dömd


jag som är helt frälst i Persbrandt
så i höst när den nya serien me han börjar
Oskyldigt dömd heter den,
så då kommer jag att bänka mej framför TV:n
hoppas serien e bra !?
om inte så kommer jag juh så klart dissa den !
skulle kännas synd att måsta dissa en persbrandt serie !
HAHA .. HAHA ... HAHA ...
Meimage597 Persbrandt
HAHA .. HAHA .. HAHA ..

image599image599

image595
Foto: "Ämnet är hett, karaktären skön och storyn spännande", säger Mikael Persbrandt

För varje oskyldigt dömd går en skyldig fri

I höst är det premiär för TV4:s nya satsning Oskyldigt dömd.
I tolv fristående avsnitt söker Mikael Persbrandts rollkaraktär
sanningen bakom brottsfall där de straffade kan vara oskyldigt dömda.


- Jag är oerhört stolt och glad över att en av Sveriges absolut största stjärnor, Mikael Persbrandt, valt att ta sig an den här rollen och jobba med TV4. Vi är övertygade om att Oskyldigt Dömd med Mikael i spetsen har potential att fängsla tv-publiken i höst, säger TV4:s programdirektör Åsa Sjöberg.

Handlingen i korthet:
Markus Haglund är en legendarisk, men kontroversiell, straffrättsprofessor som brinner för att hjälpa dem som utsatts för oförrätter. Som person framstår han som tämligen odräglig, en kvinnokarl med narcissistiska drag, men brilliant i sitt arbete. Detta till trots är Markus en älskvärd karaktär och en sann idealist i grund och botten. Han leder kursen Oskyldigt dömd vid Uppsala universitet där han tillsammans med fyra juridikstuderande sätter tänderna i fall där de misstänker att de straffade är oskyldiga.

Markus för sin kamp i domstolar, på fängelser, i tv-soffor och på alltför många barer och metoderna han tar till är ofta oortodoxa och riskfyllda. När de tar sig an ett fall väcks farliga krafter till liv - det bästa sättet att bevisa någons oskuld är ju att hitta den verklige gärningsmannen. Markus och hans adepter brinner för att lösa gåtorna och finna sanningen. Men resan dit är ofta nervkittlande och farlig. Får man bryta mot lagen för att upprätthålla den?

Oskyldigt dömd är en tv-serie i 12 fristående avsnitt. Inspelningarna påbörjades i februari och serien har premiär under hösten 2008.

 








1 Kommentarer


Marra

Den verkade bra. Och eftersom han är med ska jag se den :)

» http://loveorhates.wordpress.com/ ~ 2008-04-12 - 11:34:45


• Innan du kommenterar, läs det här ! ! !
- LÄS inlägget innan du kommenterar ! ! !
- Alla kränkade kommentarer ANMÄLS !
- Jag vill INTE ha reklam och att ni försöker värva mig på olika sidor !
- Tips på bloggtävlingar är bara kul så det är helt OK !
- Va INTE anonym, skriv in erat namn och se till att ni har fyllt i rätt bloggadress !
- Rör INTE mina bilder från bloggen utan att fråga, det kan leda till en polisanmälan + böter !
- Min blogg designar jag SJÄLV !

- Jag svarar INTE på design frågor !
- Vill ni ha design hjälp klicka här
- Följ gärna min blogg i BLOGLOVIN !
bloglovin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback




RSS 2.0



Mina djur















. .................................................................................................................................
© izzah.blogg.se
. - All rights reserved.