Bert Karlsson !


image1132

Bert Karlsson e den coolaste snubben som finns
jag diggar han som fan, min stora idol
han e så udda åh envis så det finns inte
åh han kommer alltid me nå skojjsiga kommentarer !
åh det e därför jag gillar han ! ! ! :)
HAHA .. HAHA .. HAHA ..

 

image1133image1134
av mej får han:

image1135 image1135 image1135 image1135 image1135
(av 5)

vad tycker ni om denna underbara gubbe ? :P

image1136image1136image1136

Lite fakta om Bert Karlsson !

 

Bert Willis Karlsson: född 21juni 1945 i Tidan i Skövde kommun i Västra Götalands län (dåvarande Skaraborgs län), är en svensk entreprenör, skivbolagsdirektör och programvetare. Han var medgrundare till Ny Demokrati och riksdagsledamot 1991?1994, men har därefter inte varit politiskt aktiv.

Karlsson började redan i tidigare tonåren med affärer och kunde sedermera starta skivbolaget Mariann. År 1984 öppnade han Skara Sommarland, ett nöjesfält som fick många efterföljare. Han tvingades av ekonomiska skäl lämna Sommarland 1993. Karlsson planerade en ny inomhustemapark under 2005, som invigdes på sommaren samma år. Fame World, som det kom att heta, beläget i Köpstaden och närmsta granne till Sommarland, råkade snabbt i ekonomiska problem som kunde lösas först nio månader senare.

Karlsson har fört fram många av Sveriges mest kända artister under 1980- och 1990-talen och 2000-talets första decennium på sitt skivbolag Mariann Grammofon AB bland annat Eddie Meduza och Linda Bengtzing men också det kontroversiella bandet Ultima Thule.

År 2002 medverkade Bert i programmet Slussen och blev intervjuad av Peter Magnusson som utan Berts vetskap på skämt låtit sminka honom helt röd i ansiktet. Bert fick senare reda på detta och belönade både Magnusson och hans kamerateam med varsin rejäl snyting. Han ska även ha försökt slå sönder kameran. Detta togs på nytt upp i talkshowen Robins på svt år 2007 där Bert och Peter fick träffas och glömma gammalt gnabb. Bert är inte längre(2008) arg över detta.

Karlsson var med och startade det politiska partiet Ny Demokrati 1991, tillsammans med Ian Wachtmeister.

Under hösten 2006 ledde Karlsson en egen talkshow med namnet Bert. Den sändes i TV8 och innehöll gästpaneler, med mera. Bert har också medverkat i tv-showen Du är vad du äter, där han gick ner en del i vikt. Han har också medverkat i Ett herrans liv, där programledarna Filip Hammar och Fredrik Wikingsson försökte skapa en bild över hans liv. Senast Bert medverkade i tv var i programmet Roomservice där man gjorde om hans kök.

Våren 2007 avslöjar Bert planer på att starta ett bokförlag med namnet Heja Sverige. Bland böckerna förlaget har tänkt att ge ut finns en självbiografi av Åsa Waldau.

Under 2007 var och 2008 är Karlsson en av jurymedlemmarna i tv-pogrammet Talang 2007 respektive Talang 2008..

image1132








0 Kommentarer




• Innan du kommenterar, läs det här ! ! !
- LÄS inlägget innan du kommenterar ! ! !
- Alla kränkade kommentarer ANMÄLS !
- Jag vill INTE ha reklam och att ni försöker värva mig på olika sidor !
- Tips på bloggtävlingar är bara kul så det är helt OK !
- Va INTE anonym, skriv in erat namn och se till att ni har fyllt i rätt bloggadress !
- Rör INTE mina bilder från bloggen utan att fråga, det kan leda till en polisanmälan + böter !
- Min blogg designar jag SJÄLV !

- Jag svarar INTE på design frågor !
- Vill ni ha design hjälp klicka här
- Följ gärna min blogg i BLOGLOVIN !
bloglovin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback




RSS 2.0



Mina djur















. .................................................................................................................................
© izzah.blogg.se
. - All rights reserved.