Glasklart


Glasklart ett riktigt underhållande pogram måte jag säga
har iofs inte sett så många avsnitt
undra om det e 2st avsnitt jag har sett !? :)
men riktigt kul åh se på !
så det e nå jag tycker ni ska ge en chans :)


image986


Glasklart är frågesporten där man inte behöver kunna allt för att vinna.
Frågorna kan vara svåra, men kan man inte svaret är det inte kört för det.
De tävlande kan ta hjälp av personer som kan svaret,
men som befinner sig inlåsta i en ljudisolerad glaskub.
Det gör att de måste använda kroppen och kroppsspråket för att visualisera det rätta svaret.

Sex tävlande finns med i varje program.
Efter en kvalificeringsrunda återstår tre personer som går vidare
och kan börja samla pengar genom att ge så många rätta svar som möjligt.
På slutet kvarstår endast en tävlande som har som mål att vinna alla sina ihopsamlade pengar.
Om han/hon klarar sig utan hjälp från kuben går hela vinsten till den tävlande.
Om han/hon måste ta hjälp från personen i kuben delas vinstsumman lika.

De som kan svaren i varje program är olika grupper om 20 personer.
I ett program kan det vara 20 scouter och i ett annat ett gäng kockar.
De försöker en och en med alla medel illustrera det rätta svaret.
Deras morot är en möjlighet att dela finalistens ihoptjänade vinstsumma.

Glaskuben innehåller sprillans ny teknik
som gör att den förutom att vara ljudisolerad även är omöjlig att se in i.
När de tävlande behöver hjälp trycker de på en knapp
och först då blir kubens högteknologiska glas helt transparent.
Kruxet är att de tävlande bara har en viss tid med hjälp att förbruka i varje omgång
så de upptäcker snabbt att det gäller att vara sparsam med knappen,
som gör kuben genomskinlig och "hjälpsam".

Programledaren Ola Lindholm återvänder till här till tv-rutan efter ett års frånvaro.
Han har tidigare lett program som Riktig talkshow, Melodifestivalen och Wild kids.
Detta är första gången han leder ett frågeprogram.

Glasklart är ett helt nytt format, framtaget av dansken Henrik Hanke Nielsen.
SVT är första tv-bolag någonsin som visar Glasklart.








2 Kommentarer


Anonym

Här lyser solen högt uppe på himlen och 20 gredaer varmt kommer det bli under dagens gång...så underbart...hoppas att det dyker upp hos er också... Ska jobba i kväll så det blir att jag slappar dagen lång går ut i solen lita & njuter av varam strålarna...Hoppas att du får en skön dag...

» http://Blondis81.blogg.se ~ 2008-04-29 - 07:41:15
Anonym

Jag bor nästa så långt ner man kan komma på kartan..soliga Malmö denna dag :) Håller tummarna för er där uppe att vädrert ändrar sig så ni också kan känna av vår vädret...stor kram på dig

» http://Blondis81.blogg.se ~ 2008-04-29 - 07:56:14


• Innan du kommenterar, läs det här ! ! !
- LÄS inlägget innan du kommenterar ! ! !
- Alla kränkade kommentarer ANMÄLS !
- Jag vill INTE ha reklam och att ni försöker värva mig på olika sidor !
- Tips på bloggtävlingar är bara kul så det är helt OK !
- Va INTE anonym, skriv in erat namn och se till att ni har fyllt i rätt bloggadress !
- Rör INTE mina bilder från bloggen utan att fråga, det kan leda till en polisanmälan + böter !
- Min blogg designar jag SJÄLV !

- Jag svarar INTE på design frågor !
- Vill ni ha design hjälp klicka här
- Följ gärna min blogg i BLOGLOVIN !
bloglovin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback




RSS 2.0



Mina djur















. .................................................................................................................................
© izzah.blogg.se
. - All rights reserved.