Piteå Dansar & Ler 2008


Sista helgen i juli är alltid förbokad för Piteå Dansar och Ler.
Missa inte folket, artisterna, scenerna, tivolit, maten, sporten och mycket annat!


Artister
Ett urval av årets program
Adam Tensta
Afasi Och Filthy
Amanda Jenssen
Ben Carbine & The 18 Wheelers
Euskefeurat
Henry Fiats Open Sore
Håkan Hellström
Jill Johnson
Jonas Game
Kristian Anttila
Magnus Uggla
Mange Schmidt
Moneybrother
Moto Boy
P3 Sommarsession
Piteå Ålstar Rock N Roll Barnkör
Sabaton
Sonic Syndicate
Stanley Cup Bucklan
Takida
The Coloured Office Paper
Those Dancing Days
Siw Malmqvist
Cookies n Beans
Anna & Idde
Tomas Andersson Wij
Bayou
Dan Berglund
Tom Malmquist
Räfven
Glesbygd´n
Djurens Rätt
Kombilotteriet
Burnt Out Punks
Playahead Klubb
Loke Nyberg

 




Här är området + lite bilder från tidigare festivaler !

Nuh finns det säkert folk som inte har vart på Piteå Dansar & Ler även kallad PDOL
här har vi lite mer fakta om festivalen :


Piteå Dansar och Ler är med sina 120 000 besökare en av Sveriges största gatufestivaler.

I slutet av juli fylls sen många år tillbaka Piteås centrum med glada människor,
musik av alla slag, mat från världens alla hörn, spännande sportevenemang,
fantastisk dans, marknad, tivoli och mycket mer.
Under de ljusa sommarkvällarna och -nätterna förvandlas hela Piteå till en festplats
med en puls som kan liknas vid den i de stora turistorterna kring medelhavet!
Händelserika dagar
En av Piteå Dansar och Lers många styrkor är allt som händer på dagtid. Dagsprogrammet är späckat med aktiviteter, uppträdanden och marknad. Barnlandet, Torget och Sportdäcket är andra platser där det är full rulle under dagarna.



Låter detta intressant för just dej då e det bara att ta med dej några vänner upp till Piteå
Åh testa på denna festival. Gå in på hemsidan åh läs mer om priser osv.


Hoppas vi ses på Piteå Dansar och Ler 23-27 juli 2008 !

 








10 Kommentarer


Sandra

Det låter ju inte helt fel det där du!

Åh mys med båt, vill också. Ska nog ut till Ven en runda kanske. Jag? Äh bara jobb just nu.

» http://froggie.blogg.se/ ~ 2008-07-13 - 23:55:39
Anna

Kollar lite tv :) Själv då ?

» http://annaphe.se ~ 2008-07-14 - 00:05:52
Maria Bjuhr

Yapp, morsan älskar ju typ katter. En av katterna e mina. Zorro - den svarta katten som finns att läsa om på deras hemsida. Dom har ett mycket härligt och speciellt temprament Maine Coon katten, vilket jag tycker om hos dem.



Jaha ojdå. Jag hoppas du blir bättre snart då, så du kan börja jobba. Vad har du annars för dej i livet?



Flyttar troligen senare i höst! Blir Göteborg!

» ~ 2008-07-14 - 08:51:01
jenny

hahaha härm pung men du gjord juh mäkta fintt=)

» http://killerprincess.blogg.se/ ~ 2008-07-14 - 13:13:11
jenny

nää neger brn haha kolla min text ja skrivit nyss nu kiomemr alla tro aj e rasse men fine säg bhara om d elåter som om ja menar alla invandrare för de gör ja juh it men vissa e juh tröga som fan men de e fan sant de som ja skrivit

» http://killerprincess.blogg.se/ ~ 2008-07-14 - 14:00:20
matilda

sv: igår var jag på resande fot :) och du?

» http://enidrottandeflicka.blogg.se/ ~ 2008-07-14 - 14:05:54
LIFE BY Marielle

vart trea av fem spelande. men jag ledde faktiskt ett tag i början ;)

» http://mariellem.blogg.se/ ~ 2008-07-14 - 14:27:57
Anonym

så kult det låter :)



sv:a exakt!, du skrev det så bra haha ;D

tycker samma sak :)

» http://notjustanotherprettyface.blogg.se/ ~ 2008-07-14 - 16:10:41
alec

oj vad många artister.. vad kul, håller inte det på såhär typ en vecka?

» http://alecstar.blogg.se/ ~ 2008-07-14 - 16:17:26
Ida Björck

svar: hah, okej ;D men se den igen vettja :D

» http://idahbjork.blogg.se/ ~ 2008-07-14 - 16:39:32


• Innan du kommenterar, läs det här ! ! !
- LÄS inlägget innan du kommenterar ! ! !
- Alla kränkade kommentarer ANMÄLS !
- Jag vill INTE ha reklam och att ni försöker värva mig på olika sidor !
- Tips på bloggtävlingar är bara kul så det är helt OK !
- Va INTE anonym, skriv in erat namn och se till att ni har fyllt i rätt bloggadress !
- Rör INTE mina bilder från bloggen utan att fråga, det kan leda till en polisanmälan + böter !
- Min blogg designar jag SJÄLV !

- Jag svarar INTE på design frågor !
- Vill ni ha design hjälp klicka här
- Följ gärna min blogg i BLOGLOVIN !
bloglovin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback




RSS 2.0



Mina djur















. .................................................................................................................................
© izzah.blogg.se
. - All rights reserved.