Karls Källa stänger (uppdatering)


image132
Nu tar Ronny Johansson ner skylten! Efter 17 år imed café och pubverksamhet
säger han sig vara trött på "motvinden" från kommunens sida. Foto: Gunnar Westergren


image133
Visst har vi tänjt på gränserna,
men det gör alla pubar i stan för att kunna överleva,
menar Ronny Johansson Foto: Gunnar Westergren


image134
Ägaren Ronny Johansson kastar in handduken!
Karls Källa stänger med omedelbar verkan efter
socialnämdens beslut Foto: Gunnar Westergren


PITEÅ (PT) Piteås enda sjudagarspub stänger med omedelbar verkan.
Det blir konsekvensen sedan kommunen i dag beslutat att inte förlänga alkohotillståndet.
Beslutet kommer att överklagas.

- Klart vi är besvikna på kommunen och vi stänger verksamheten omgående
säger pubens ena delägare Ronny Johansson till PT.

Från socialnämndens sida menar man på att ägarna inte följer alkohollagen
och att nämnden har haft överinseende med bristerna under en längre tid.

Bristen på matservering och bråkigt i anslutning till puben nämns som
några av skälen till indragningen av alkoholtillståndet.


Ingen överraskning

Det politiska beslutet kom inte som någon större överraskning.

- Beslutet var enhälligt, konstaterar nämndens ordförande Agneta Eriksson, s.

Enligt hennes bedömning har nämnden haft ett närmast exceptionellt
överseende med situationen vid Karls Källa.


Sju dagar i veckan.

- Klart att det blir fler anmälda bråk när man har öppet sju dar i veckan,
men här är inte bråkigare än på andra ställen säger Ronny Johansson.

Han menar också att puben har uppmanats att polisanmäla alla små och stora bråk,
vilket man gjort och de siffrorna används nu som ett av argumenten för att förbjuda verksamheten.

- Jag är inte bitter, bara så trött på att jobba i uppförsbacke. I 17 år har jag drivit café och pubverksamhet.
Vi har inte haft någon matservering för att ingen vill äta,
utan här vill man träffas för att prata och dricka öl, menar Johansson.

- Ägaren har den lagliga möjligheten att överklaga beslutet och kräva inhibition av vårt beslut
fram tills dess att länsrätten gjort sin bedömning, konstaterar
Agneta Eriksson.


Uppdaterad: 2007-11-21 20:36







0 Kommentarer




• Innan du kommenterar, läs det här ! ! !
- LÄS inlägget innan du kommenterar ! ! !
- Alla kränkade kommentarer ANMÄLS !
- Jag vill INTE ha reklam och att ni försöker värva mig på olika sidor !
- Tips på bloggtävlingar är bara kul så det är helt OK !
- Va INTE anonym, skriv in erat namn och se till att ni har fyllt i rätt bloggadress !
- Rör INTE mina bilder från bloggen utan att fråga, det kan leda till en polisanmälan + böter !
- Min blogg designar jag SJÄLV !

- Jag svarar INTE på design frågor !
- Vill ni ha design hjälp klicka här
- Följ gärna min blogg i BLOGLOVIN !
bloglovin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback




RSS 2.0



Mina djur















. .................................................................................................................................
© izzah.blogg.se
. - All rights reserved.